Ringleiding, infrarood, FM-apparatuur en bluetooth-apparatuur
Vergoeding 2024
Bent u slechthorend? Bij De christelijke zorgverzekeraar krijgt u een vergoeding voor een ringleiding, infrarood-apparatuur, FM-apparatuur en bluetooth-apparatuur. Deze apparaten verbinden u draadloos met uw tv, radio of telefoon. U hoort het geluid rechtsreeks in uw hoortoestel of een koptelefoon.
Bekijk de vergoedingen van 2025Vergoedingen en voorwaarden
Kies uw verzekering en bekijk de vergoedingen en voorwaarden die bij uw verzekering horen.
Vergoedingen en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Principe Polis | 100% |
Eigen risico |
U betaalt eigen risico |
Collectiviteitsvoordeel |
Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief. |
U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier
Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.
Voor wie is de vergoeding?
- voor mensen met gehoorproblemen
- ernstig oorsuizen
Wat krijgt u vergoed?
Een systeem dat helpt de deurbel, televisie, radio en telefoon te gebruiken
Wat krijgt u niet vergoed?
De tv, radio, telefoon of deurbel zelf.
U heeft een aanvraag met motivatie nodig en een audiogram
In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Een audiogram laat zien wat u wel en niet hoort. Vraag dit aan uw KNO-arts, audiologisch centrum of Triage audicien. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.
U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig. Ook moet de niet-gecontracteerde leverancier gecertificeerd zijn door de Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.
Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?
Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.
Waar kunt u terecht?
U kunt naar een leverancier die hoortoestellen en hoorhulpmiddelen levert. U vindt gecontracteerde leveranciers in onze Zorggids.
Vergoedingen en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Principe Polis | 100% |
Smallpolis | geen extra vergoeding |
Eigen risico |
U betaalt eigen risico |
Collectiviteitsvoordeel |
Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief. |
U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier
Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.
Voor wie is de vergoeding?
- voor mensen met gehoorproblemen
- ernstig oorsuizen
Wat krijgt u vergoed?
Een systeem dat helpt de deurbel, televisie, radio en telefoon te gebruiken
Wat krijgt u niet vergoed?
De tv, radio, telefoon of deurbel zelf.
U heeft een aanvraag met motivatie nodig en een audiogram
In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Een audiogram laat zien wat u wel en niet hoort. Vraag dit aan uw KNO-arts, audiologisch centrum of Triage audicien. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.
U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig. Ook moet de niet-gecontracteerde leverancier gecertificeerd zijn door de Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.
Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?
Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.
Waar kunt u terecht?
U kunt naar een leverancier die hoortoestellen en hoorhulpmiddelen levert. U vindt gecontracteerde leveranciers in onze Zorggids.
Vergoedingen en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Principe Polis | 100% |
Mediumpolis | geen extra vergoeding |
Eigen risico |
U betaalt eigen risico |
Collectiviteitsvoordeel |
Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief. |
U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier
Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.
Voor wie is de vergoeding?
- voor mensen met gehoorproblemen
- ernstig oorsuizen
Wat krijgt u vergoed?
Een systeem dat helpt de deurbel, televisie, radio en telefoon te gebruiken
Wat krijgt u niet vergoed?
De tv, radio, telefoon of deurbel zelf.
U heeft een aanvraag met motivatie nodig en een audiogram
In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Een audiogram laat zien wat u wel en niet hoort. Vraag dit aan uw KNO-arts, audiologisch centrum of Triage audicien. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.
U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig. Ook moet de niet-gecontracteerde leverancier gecertificeerd zijn door de Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.
Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?
Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.
Waar kunt u terecht?
U kunt naar een leverancier die hoortoestellen en hoorhulpmiddelen levert. U vindt gecontracteerde leveranciers in onze Zorggids.
Vergoedingen en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Principe Polis | 100% |
Largepolis | geen extra vergoeding |
Eigen risico |
U betaalt eigen risico |
Collectiviteitsvoordeel |
Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief. |
U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier
Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.
Voor wie is de vergoeding?
- voor mensen met gehoorproblemen
- ernstig oorsuizen
Wat krijgt u vergoed?
Een systeem dat helpt de deurbel, televisie, radio en telefoon te gebruiken
Wat krijgt u niet vergoed?
De tv, radio, telefoon of deurbel zelf.
U heeft een aanvraag met motivatie nodig en een audiogram
In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Een audiogram laat zien wat u wel en niet hoort. Vraag dit aan uw KNO-arts, audiologisch centrum of Triage audicien. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.
U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig. Ook moet de niet-gecontracteerde leverancier gecertificeerd zijn door de Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.
Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?
Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.
Waar kunt u terecht?
U kunt naar een leverancier die hoortoestellen en hoorhulpmiddelen levert. U vindt gecontracteerde leveranciers in onze Zorggids.
Vergoedingen en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Principe Polis | 100% |
Extra Largepolis | geen extra vergoeding |
Eigen risico |
U betaalt eigen risico |
Collectiviteitsvoordeel |
Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief. |
U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier
Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.
Voor wie is de vergoeding?
- voor mensen met gehoorproblemen
- ernstig oorsuizen
Wat krijgt u vergoed?
Een systeem dat helpt de deurbel, televisie, radio en telefoon te gebruiken
Wat krijgt u niet vergoed?
De tv, radio, telefoon of deurbel zelf.
U heeft een aanvraag met motivatie nodig en een audiogram
In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Een audiogram laat zien wat u wel en niet hoort. Vraag dit aan uw KNO-arts, audiologisch centrum of Triage audicien. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.
U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig. Ook moet de niet-gecontracteerde leverancier gecertificeerd zijn door de Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.
Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?
Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.
Waar kunt u terecht?
U kunt naar een leverancier die hoortoestellen en hoorhulpmiddelen levert. U vindt gecontracteerde leveranciers in onze Zorggids.