Service en contact

Veel zaken kunt u zelf online regelen. Naast rekeningen insturen, kunt u bijvoorbeeld ook zelf een betalingsregeling aanvragen. Of iemand anders toestemming geven om uw zorgzaken te regelen. Tip: download De christelijke | App of bezoek Mijn | Polis.

Deze vragen zijn populair

Wat is het verschil tussen De christelijke zorgverzekeraar en Pro Life?

Daar kunnen we kort over zijn: niets. De christelijke zorgverzekeraar is de nieuwe naam van Pro Life. Vanaf 1 september 2023 hebben we onze naam veranderd. Waarom? We willen een naam die direct duidelijk maakt wat u van ons kunt verwachten. En die breder is dan alleen bescherming van het leven. De naam kwam al terug in ons logo dat we de laatste jaren gebruikten: Pro Life, de christelijke zorgverzekeraar. Door dit laatste deel als naam te gebruiken, lichten we dat verder uit. Het maakt direct duidelijk dat we een zorgverzekeraar zijn die geloof, zorg en gezondheid samenbrengt.

Meer weten?
Wat vergoeden jullie als mijn zorgverlener geen contract heeft?

Daar is geen gelijk antwoord voor. Het hangt er namelijk vanaf om welke zorg het gaat. Soms krijgt u een lager bedrag vergoed. En soms helemaal niets. Op de pagina Tarieven niet-gecontracteerde zorg leggen we het aan u uit. Heeft u daarna nog vragen? Bel dan gerust met onze Klantenservice 071 308 38 88.

Waarom vergoeden jullie mijn rekening christelijke psychosociale hulp niet?

Naast dat u aanvullend verzekerd moet zijn, is het ook belangrijk dat uw zorgverlener het Certificaat Christelijke Zorg heeft. Als uw zorgverlener dit niet heeft, vergoeden wij uw rekening niet. U kunt dit controleren in het Register Christelijke Zorg. Het moet gaan om behandeling van psychosociale problemen, seksuele problemen of vruchtbaarheidsproblemen.

Op de rekening van uw zorgverlener moet de volgende informatie staan:

  • Het logo van het Certificaat Christelijke Zorg;
  • Een duidelijke omschrijving van de behandeling;
  • Voor wie de behandeling is;
Alle informatie over deze vergoeding

De christelijke | App

Met De christelijke | App stuurt u veilig en makkelijk uw rekeningen in via uw smartphone of tablet. Heeft u al tijd uw zorgpas bij de hand. En kunt u uw verzekering bekijken, vergoedingen zoeken en ingestuurde zorgkosten terugvinden.

Download in de App Store   Ontdek het op Google Play

Algemeen telefoonnummer

071 308 38 88

Voor al uw verzekeringsvragen.
Ma t/m vr 8.30 – 17.30 uur.

Gemiddelde wachttijd: 1 à 2 minuten. 
Verbeteridee of klacht? Deel het gerust.

WhatsApp

06 12 97 28 91

Niet voor financiële en medische vragen.
Ma t/m vr 9.00 - 17.00 uur.

Antwoord: meestal dezelfde dag.
Lees bij welke vragen u ons kunt appen.

Social media

Facebook
Niet voor financiële en medische vragen.
Ma t/m vr 8.30 – 17.30 uur.

Antwoord: meestal dezelfde dag. 
Lees welke vragen u ons kunt stellen via social media.

Pers

06 30 63 19 36

Woordvoerder: Nicole Bolweg

ma t/m vr 9.00 - 17.00 uur

Telefoonnummers, openingstijden en postadressen

Vervoer
Buitenland
Offerte
Postadressen

Ook interessant